MTSK UYGULAMA SINAVI İLE İLGİLİ OLARAK DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
577
11:48
14.02.2025

MTSK UYGULAMA SINAVI İLE İLGİLİ OLARAK
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

 

SINAV GÜNÜNDEN ÖNCE

·     1) Sınav gününden en geç bir gün önce " MTSK SINAV UYGULAMA VİDEOSUNUN" izlenmesi gerekmektedir. (videoya ulaşmak için tıklayınız)

 

SINAV GÜNÜ

·     2)  Sınav günü en geç 07.30 toplantının yapılacağı okulda hazır olarak, toplantıya katılım evrağının imzalanması gerekmektedir. (toplantı başlama saatinde, toplantı yerinde olmayan görevlilerin yerine yedek görevliye görev verildiğinden, ilgili kişinin görevi iptal edilecektir)

·      3) Sınav başlamadan önce görevli usta öğreticinin kimliği ile sınav aracında bulunması gereken evraklarının kontrol edilmesi gerekemektedir. Araç içerisinde;

* Araç çalışma izin onayı

* Usta öğretici izin onayı

* Ruhsat Aslı ve Fotokopisi

* Usta öğretici ehliyet aslı ve fotokopisi

* K Belgeleri (orijinal)

* Araç kontrol formu

* Kursiyer Direksiyon Eğitim Takip Formunun olması gerkemektedir. Eksik evrak olması durumunda sınav başlatılmaz.

     4) Komisyon üyelerinin sınav alanındaki görevli olduklarının belli olması adına yürütme komisyonunca kendilerine verilecek olan yelekleri sınav boyunca giymeleri gerekmektedir. (İsteyen üyeler, aynı renkte olması şartıyla kendi yeleklerini getirerek giyebilirler)

·    5)  Her aday için sınav başlangıç saati gelmeden sınava başlanılmayacaktır.

·    6)  Sınav esnasında aday ile heyecanını giderme..vb adı altında gereksiz muhabetten kaçınılmalıdır.

·    7)  Sınav süresince usta öğretcinin adayı yönlendirmesi yasak olduğundan usta öğreticinin özellikle uyarılması gerekmektedir. Uyarıya rağmen adayları yönlendiren usta öğreticiler hakkında tutanak tutulmalıdır.

·    8)  Sınav esnasında adayın heyecanlı olması, direksiyon hakimiyeti ile sürüş becerisinin yetersiz olması halinde sınav hemen sonlandırılmalı ve aday araçtan indirilmelidir.

·    9)  Paralel park, L park, 25 metre geri düz gitme ve  U dönüşü alanın yer aldığı parkur alanın girişinde usta öğretici araçtan indirilir.

·    10)  25 metre geri gitme parkurunda komisyon üyesi araçtan inerek gözlem yapar. Aracın ön tekeri daha önce çizilmiş olan çizgi hizasına getirilip geri gidilmelidir. Geri gitme işlemi aracın ön tekeri arka çizgiye gelinceye kadar devam etmelidir.

·    11)   25 metre geri düz gitme esnasında adayın düz olarak gitmesi önem arz etmektedir. Video da belirtildiği üzere aday aracı şerit çizgileri içerisinde gezdirmemelidir. (yapöması halinde sarı uyarıdır)

·     12)  L park parkurunda aday tek hamlede parka girmelidir. L parkından çıkışta hamle sınırlaması yoktur.

·    13)  L parkı esnasında komisyon üyesi aracın ilk geri gelme durumuna göre en arkada durarak kural ihlali yapılıp yapılmadığını kontrol eder. L parkından çıkışta sinyalin yakılıp yakılmadığı özellikle takip edilir.

·    14)  L parkından sonra adayın Paralel park parkuruna gitmesi istenir. Yeni yönetmelikle birlikte değişen kurala göre aday paralel parkta geri gelirken (ikinci hamle hakkını kullanmamış olması şartı ile) ikinci park hakkımı kullanmak istiyorum diyerek park alanından çıkıp bir daha giriş yapabilir. Aday ikinci hamlesini kullanmışsa bu hakkından faydalanamaz.

·    15) Aday paralel parkını yaparken komisyon başkanı ile komisyon üyesi hiç bir şekilde müdahale etmez. Aday parkımı bitirdim demeden komisyon üyesi tarafından park oldu veya park olmadı..vb kelimeler kullanılamaz ya da aday yerine komisyon başkanınca üyeye park işlemi tamam mı sorusu sorulamaz.

·    16)  Paralel parktan çıkarken adayın sinyal yakıp yakmadığını kontrol edebilmek adına komisyon üyesince aracın arkasına geçilip gerekli kontrol yapılmalıdır.

·    17)  Parlel parktan sonra aday U dünüş parkuruna gitmesi istenir. U dönüş parkurunda aday videoda belirtildiği şekilde dönüşü alıp almadığı kontrol edilir. U dönüşü esnasında ile U dönüş parkurundan çıkarken adayın uygun sinyali yakıp yakmadığı özellikle kontrol edilir.

·         NOT : Sedan araçlar için paralel park güzergahı U dönüşü güzergahından sonra yapılacaktır.

·    18)  Son parkur bittikten sonra adayın başlangıç noktasına gitmesi istenir. Aday burada araçtan inerken çevre kontrolü yapıp araçtan inip inmediği özellikle kontrol edilir. Çevre kontrolü yapmadan araçtan inen adayın sınavı başarısız olarak değerlendirilir.

·    19)  Sınavın herhangi bir anında başarısız olan adayın sınavı o esnada bitirilip, adayın arka koltuğa geçmesi sağlanır. Hiç bir şekilde aday parkur alanında veya güzergah alanında bırakılmaz.

     20) Başarız olan adaylar ile ilgili bilgi hızlı bir şekilde ikinci bir uyarıya gerek kalmaksızın gruba yazılır.

·    21)  Sınav komisyon üyeleri olarak görevimizin, adayın sınavdan başarılı veya başarısız olmasını sağlamak değil bakanlığımızın belirlemiş olduğu sınav yönergesini uygulamak olduğunu unutmayalım.

       

          SINAV BİTİMİNDE


         Sınav bitiminde grupta paylaşılmış olan link üzerinden başarılı/başarısız aday sayıları gönderilir.

Yayın Tarihi: 14.02.2025